Wizytówki – czy warto w nie inwestować?

News

Jakie zadanie ma wizytówka i kiedy najlepiej ją wykorzystywać?

Wizytówka to świetny sposób na prezentacje naszej osoby oraz firmy, gdzie podajemy wybrane przez informacje. Przeważnie jest na niej imię i nazwisko, numer telefonu, mail, skype, czyli te informacje, które ułatwia kontakt z nami dla potencjalnego klienta. Koszy wizytówki nie są duże, więc praktycznie każdy może sobie na nie pozwolić, bez względu na to czy pracuje na własne konto czy tez w dużej korporacji.

Wizytówkami wymieniamy się przy okazji różnorakich spotkań, na konferencjach, eventach, targach czy też imprezach branżowych. Wymiana danych kontaktowych to bardzo ważny etap w pozyskiwaniu nowych klientów, których właściwie możemy spotkać wszędzie i o każdej porze. Jeśli mamy przy sobie wizytówkę, to wygląda to bardzo profesjonalnie i elegancko, a do tego jest pozytywnie postrzegane przez otoczenie. Każdy kto otrzyma wizytówkę może się poczuć wyróżniony, zachowa ją i bardzo prawdopodobnie, że wykorzysta taki kontakt w przyszłości.

Nie zawsze rozdawanie wizytówek przynosi od razu wiele korzyści, czasami jest to proces długotrwały, ale zawsze warto mieć je przy sobie. Jeśli liczymy na to, że po targach czy innym spotkaniu, nagle rozdzwoni się nasz telefon, to nie powinniśmy się na to nastawiać ale z czasem może się okazać, że z pozoru błahe spotkania okażą się owocna współpracą w przyszłości, nawet po kilku lub kilkunastu miesiącach. Do tego jeśli okaże się, że dana osoba która się z nami kontaktuje, posiada nasza wizytówkę, to sygnał dla nas, że ma już jakaś szczątkową wiedzę na temat prowadzonej przez nas działalności i efektów jakie osiągamy, wiec potraktujmy to bardzo poważnie.

Podczas wszystkich spotkań biznesowych nieodłącznym elementem jest posługiwanie się wizytówkami. Ciężko rozpoczynać negocjacje i rozmowy, jeśli nie potrafimy wykazać się nawet małym bilecikiem z danymi kontaktowymi Wizytówki to także najtańsza forma marketingu, z której nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Firmy mogą odliczyć sobie koszty wyprodukowania wizytówek od przychodów, a pamiętajmy o tym, że Urząd Skarbowy nie traktuje wizytówek jako formy promocji. Można na nich umieścić slogan reklamowy, logo firmy czy inne informacje graficzne, które będą się kojarzyć klientom z nami.

Bardzo ważne jest to na jakim papierze wydrukujemy wizytówki, tutaj lepiej nie oszczędzać, pamiętajmy, że będzie to pewnego rodzaju „pamiątka” od nas dla potencjalnego klienta, który może sobie wyrobić o nas złe zdanie na podstawie marnej jakości wydruku i papieru.

Wizytówki mogą mieć także charakter informacyjny, ale z takiej formy komunikacji korzystają głownie dyplomaci i znane osobistości.