6 darmowych narzędzi marketingowych, z których musi korzystać każdy marketer

News

Czy wiesz o najlepszych narzędziach marketingowych, które nie tylko pomagają ci lepiej wykonywać swoją pracę, ale są całkowicie darmowe? Istnieje wiele doskonałych darmowych narzędzi marketingowych, a my zebraliśmy kilka najlepszych w kategoriach, które pomogą Ci opanować Twój marketing. Niezależnie od tego, czy dodasz wszystkie lub kilka do swojego zestawu narzędzi marketingowych, będziesz czerpać korzyści z tych zasobów od razu i pracować mądrzej, a nie ciężej.

  • Zarządzanie projektami: Trello
  • Lead Generation: Hubspot
  • Projektowanie: Canva
  • Treść: Answer the Public
  • SEO: Google Free Business Profile i Google Analytics
  • Zarządzanie mediami społecznościowymi: Buffer

Zarządzanie projektami: Trello

To bardzo wizualne narzędzie organizacyjne jest mistrzem w zarządzaniu projektami. W intuicyjny sposób układa wszystko na "tablicach" przypominających stare biurkowe bibułki i zaprojektowanych do zarządzania projektami, przepływami pracy i zadaniami, od wielkiego obrazu do najdrobniejszych szczegółów. W darmowej wersji Trello możesz tworzyć nieograniczone tablice zawierające projekt lub proces, listy obejmujące wszystkie zadania i podzielone na "Do zrobienia", "Do zrobienia" i "Zrobione" (lub własny proces) oraz mniejsze, ruchome "karty" z informacjami potrzebnymi do wykonania tych zadań, powiązane z terminami i przypisanymi wykonawcami.

Trello pomaga zwiększyć produktywność. Utrzymuje wszystkich w ruchu, z miejscem na komentarze do kart, dodawanie plików i list kontrolnych. Integruje się także ze Slackiem, Dropboxem, Outlookiem, Gmailem, Salesforce i wieloma innymi aplikacjami, a także z "power-upami" lub wtyczkami, które rozszerzają Twoje możliwości. W wersji darmowej otrzymujesz nieograniczoną liczbę kart, wbudowaną automatyzację, terminy, aplikacje mobilne i desktopowe, nieograniczone dzienniki aktywności, szablony i nieograniczone dodatki. Następnie, jeśli okaże się, że potrzebujesz więcej, jest to rozsądny skok w miesięcznej stawce dla bardziej solidnych opcji.

Lead Generation: HubSpot

Hubspot jest znany z wielu rzeczy dla wielu marketerów. Jest to solidna platforma CRM z bardzo skutecznych narzędzi marketingowych, sprzedażowych i usługowych. Oprogramowanie jest królem w generowaniu leadów. Pomaga marketerom przyciągać potencjalnych gości i leadów poprzez inbound marketing, prowadząc ich przez podróż kupującego i przekształcając ich w klientów.

Podczas gdy możliwości HubSpot są szerokie i złożone, możesz skorzystać z jego narzędzi CRM w bezpłatnym pakiecie, który obejmuje marketing e-mailowy, czat na żywo, formularze, pop-upy, reklamy, strony docelowe, raporty i inne. Ta wersja ma kilka bardzo pomocnych funkcji; marketerzy mogą dodać więcej informacji o przychodzących leadach z danymi pozyskanymi z Internetu, zaludniając wykresy profilami społecznymi, tytułami stanowisk, skąd pochodzą online i co oglądali zanim wypełnili formularz. Będziesz mógł śledzić tych potencjalnych klientów, kiedy wracają na Twoją stronę, a ponieważ każda akcja jest mapowana, możesz również śledzić czas. Darmowa wersja HubSpot zapewnia również analitykę, dzięki czemu wiesz, które z Twoich stron, ofert i źródeł ruchu przyciągają najwięcej konwersji. Zobaczysz liczbę wizyt przed zakupem klientów i zidentyfikować inne trendy w nawigacji witryny, dzięki czemu można zoptymalizować swoją witrynę.

Hubspot oferuje również płatne subskrypcje, ale te darmowe możliwości są bardzo skuteczne, więc zawsze możesz dodać później, jeśli chcesz:

Projektowanie: Canva

W sposób, w jaki samopublikowanie treści za pośrednictwem mediów społecznościowych zrewolucjonizowało przemysł medialny, Canva podobnie dała ludziom darmową platformę, z którą można tworzyć piękne broszury, wizytówki, banery, infografiki, karty, logo, projekty przedmiotów promocyjnych, obrazy mediów społecznościowych, plakaty, biuletyny, filmy i tak wiele więcej. Rozpoczęta w 2013 roku platforma oferuje wiele narzędzi za darmo, w tym 250 000+ szablonów, 100+ typów projektów (posty w mediach społecznościowych, prezentacje, listy i inne), bezpłatne zdjęcia i grafiki, dodatkowych członków zespołu i 5 GB pamięci masowej w chmurze, a także dostęp do łatwych samouczków i innych wspaniałych zasobów, w tym solidnego bloga dotyczącego marketingu, projektowania i brandingu. Możesz przejść na poziom Pro i Enterprise, aby uzyskać więcej funkcji, które są bezpłatne dla klas i organizacji non-profit.

Canva oferuje doskonałe narzędzia do układania i projektowania profesjonalnie wyglądających elementów, nawet jeśli nie jesteś profesjonalnym projektantem. Dzięki temu narzędziu do projektowania możesz stworzyć pocztówki na nadchodzącą sprzedaż, zdjęcia z Instagrama dla brandingu lub ulotkę ze swoimi usługami. Jego intuicyjny interfejs sprawił, że dobre projektowanie stało się bardziej dostępne dla nas wszystkich.

Treść: Odpowiedz publiczności

To narzędzie do generowania treści jest tak proste, że będziesz chciał się nim bawić godzinami. To także świetna gra imprezowa, zwłaszcza, że jest napędzana przez wesołego robota. Założenie jest proste: wpisz temat, który chcesz poruszyć w swojej strategii treści, a on (w ciągu kilku sekund) dostarczy Ci elegancki obrazek zawierający więcej wyszukiwanych terminów niż możesz użyć. Sposób, w jaki to działa, polega na zbieraniu danych autouzupełniania z 3 miliardów+ codziennych wyszukiwań Google i mapowaniu ich na "co", "jak", "gdzie" i więcej.

W ten sposób uzyskujesz nieprzefiltrowane spojrzenie na umysły użytkowników, aby dowiedzieć się, jakich informacji naprawdę szukają - czasem są one zaskakujące. Możesz wykorzystać te treści do tworzenia kolejnych nagłówków i haseł wyszukiwania dla swoich blogów i postów w mediach społecznościowych. Jeśli Twoi odbiorcy mają wrażenie, że czytasz im w myślach, to dlatego, że tak właśnie jest.

W darmowej wersji Answer the Public możesz przeprowadzić ponad 500 000 wyszukiwań miesięcznie; jeśli potrzebujesz więcej, możesz przejść na inne plany:

SEO: GOOGLE BUSINESS PROFILE i Google Analytics

Bezpłatny profil biznesowy Google

Darmowy profil biznesowy Google jest oczywisty. Jeśli jeszcze nie wykonałeś tego jednorazowego zadania, udaj się tam już teraz i skonfiguruj swoją firmę. To narzędzie skieruje wszystkich użytkowników, którzy znajdą Cię w Google do najważniejszych informacji, których szukają: Twój numer telefonu, strona internetowa, adres, godziny pracy, oceny, opis, posty, środki ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, status firmy prowadzonej przez kobiety/czarnoskórych/ weteranów i inne oraz wiele innych. Zawiera mapę, dzięki której użytkownicy mogą zobaczyć Twoją lokalizację na pierwszy rzut oka oraz miejsce na zdjęcia produktów i usług. Możesz tworzyć oferty, odpowiadać na recenzje, wysyłać i odbierać wiadomości bezpośrednie oraz zamieszczać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Ponieważ ludzie będą szukać Cię na swoich telefonach i innych urządzeniach, to pierwsze wrażenie jest kluczowe - i jest w 100% darmowe.

Google Analytics

Aby śledzić, jak dobrze działa Twoja strona, Google Analytics jest doskonałym narzędziem. Mierzy on ruch w czasie rzeczywistym i pozwala ustawić niestandardowe cele, takie jak zakupy czy zapisy. Możesz zagłębić się w przychody, zwrot z inwestycji (ROI) i zwrot z wydatków na reklamę (ROAS). Gdy połączysz go z Google Ads, możesz śledzić wydajność reklam i korzystać z ich zaawansowanych możliwości uczenia maszynowego w celu optymalizacji kampanii reklamowych, w oparciu o koszt pozyskania (CPA), ROI lub ROAS. Dzięki tym informacjom dowiesz się, które kanały osiągają najlepsze wyniki, zobaczysz, skąd pochodzą Twoi klienci (urządzenia i geograficznie) i wykorzystasz te informacje do optymalizacji swojej witryny. Nieźle jak na darmowe narzędzie!

Powiązane: 6 metryk, na których Twojemu szefowi faktycznie zależy

Zarządzanie mediami społecznościowymi: Buffer

Kto ma czas na ciągłe publikowanie postów na mediach społecznościowych? Masz, teraz, gdy masz darmowe narzędzie, które robi to za Ciebie! Z Buffer, można zaplanować swoje posty mediów społecznych w witrynach społecznych z wyprzedzeniem, więc są one ustawione.

Ich darmowa opcja daje Ci do trzech kanałów i ich profili, z dziesięcioma postami społecznościowymi na kolejkę (i bez limitu miesięcznego lub rocznego), podstawowe narzędzia do publikowania i kreator stron docelowych, do których możesz wysyłać leady. Oni nawet skrócić linki automatycznie, aby zapisać znaki. Buffer to świetny sposób na zarządzanie postami, które masz zamiar opublikować, ale jeszcze się do tego nie zabrałeś. To twój asystent social media, zautomatyzowany.

Jeśli podoba Ci się praca z Buffer (i będzie), można zdecydować się na ich następny dostępny plan, który pozwala spojrzeć na analitykę, używać ich narzędzi zaangażowania, budować stronę docelową zakupów i zintegrować się z innymi aplikacjami:

Te wszystkie darmowe narzędzia marketingowe są tak pomocne, a ich płatne wersje często zawierają jeszcze więcej pomocnych możliwości. Zalecamy wypróbowanie ich za darmo, a jeśli okaże się, że naprawdę pracują dla Ciebie, mogą być warte dodatkowej inwestycji, ponieważ zapewniają silny zwrot. Sprawdź je i daj nam znać, jak Ci idzie!

A jeśli potrzebujesz pomocy w integracji któregoś z tych narzędzi lub chciałbyś mieć więcej marketingowych mięśni w swojej skrzynce z narzędziami, skontaktuj się z naszym zespołem. Jesteśmy frajerami w dziedzinie narzędzi oszczędzających czas i uwielbiamy pomagać, aby marketing był łatwiejszy, mądrzejszy i oczywiście lepszy.