6 sposobów, w jakie telemedycyna opłaca się Twojej praktyce

News

Czy wiesz, jak bardzo rozwija się dziedzina telemedycyny? Raport McKinsey and Company z maja 2020 r. przewiduje, że wydatki na telezdrowie w USA wzrosną z 3 mld USD do 250 mld USD rocznie. Wraz z niedawnym wprowadzeniem opieki przyjaznej COVID, sprzętu i oprogramowania telezdrowotnego oraz odpowiednich usług, 60% liderów służby zdrowia wskazało na usługi telezdrowotne, pytanych o to, które inicjatywy najbardziej pomogły w czasie pandemii.

Czas telemedycyny nadszedł. Istnieje wiele pozytywnych aspektów, w tym poprawa dostępu do pacjentów, obniżenie kosztów, zwiększenie zadowolenia pacjentów i świadczeniodawców, a nawet poprawa wyników leczenia. Oto sześć korzyści wynikających z praktykowania telemedycyny:

1. Większa wygoda i większa widoczność pacjentów

Korzyści dla pacjentów i świadczeniodawców są liczne. Medycyna zdalna może być stosowana na obszarach o niedostatecznym zasięgu, u pacjentów z ograniczoną mobilnością lub bez dostępu do transportu. Jest to szczególnie pomocne w przypadku starszych pacjentów, ponieważ eliminuje konieczność podróżowania, parkowania i czekania. Jest bezpieczniejsza dla osób bardziej narażonych na COVID. Jest też szybsza dla pacjentów i świadczeniodawców. Accenture informuje, że wizyty telemedyczne trwają zazwyczaj mniej niż 10 minut, czyli krócej niż wizyty w gabinecie, co pozwala na przyjęcie większej liczby pacjentów. Dodatkową korzyścią jest łatwiejszy dostęp do wizyt profilaktycznych, co ostatecznie przekłada się na lepsze wyniki w dłuższej perspektywie.

Powiązane: Spraw, aby doświadczenie medyczne było atrakcyjne dla seniorów

2. Generuje większe zyski

Obecnie lekarze mogą pominąć część kosztów związanych z utrzymaniem czystości, kosztów ogólnych i personelu, a mimo to pobierać takie same opłaty ubezpieczeniowe za wizyty telezdrowotne, jak za wizyty w gabinecie. W rzeczywistości, w wydaniu HFMA Financial Sustainability Report z maja 2020 r. odnotowano, że przychód lekarza z czterogodzinnego bloku telezdrowotnego był o 22% wyższy niż przychód z podobnego bloku biurowego. Na ogół firmy ubezpieczeniowe nie pokrywają kosztów kolejnych rozmów telefonicznych, które mogą stanowić kolejny ważny element ciągłości opieki nad pacjentem. Jednak kontynuacja wizyty za pośrednictwem wideotelemedycyny pozwala lekarzom uzyskać zwrot kosztów za ten czas. Wszystko to składa się na większe zyski.

Uwaga: Upewnij się, że prawidłowo kodujesz te rozmowy, aby nie stracić przychodów z tego tytułu.

3. Zwiększona produktywność

Programy telezdrowotne mogą obniżyć koszty personelu i zaopatrzenia nawet o 10%. Personel, który nie jest potrzebny do wykonywania połączeń (lub do przyjmowania pacjentów), może skupić się na innej pracy. Personel, który JEST potrzebny, może maksymalnie wykorzystać swoje umiejętności. Asystenci lekarzy i pielęgniarki mogą obsługiwać takie wizyty, aby zwolnić lekarzy na wizyty osobiste, dzięki czemu wszyscy specjaliści mogą optymalnie wykorzystać swoje uprawnienia. Przestrzeń biurowa również może poprawić wydajność pracy. Świadczeniodawcy mogą przeprojektować swoje wnętrza, aby inaczej wykorzystać przestrzeń, ponieważ nie potrzebują jej aż tak dużo. Przestrzeń tę można przeznaczyć dla innych lekarzy, a nawet wykorzystać jako podnajem generujący przychody.

4. Zwiększenie liczby godzin pracy bez dodatkowych kosztów

Godziny pracy telemedycyny są znacznie bardziej elastyczne i mogą być prowadzone poza tradycyjnymi godzinami pracy gabinetu, bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników czy ponoszenia dodatkowych kosztów ogólnych. Dobrze współgrają one z ograniczeniem godzin pracy wynikającym z systemu COVID. Jeśli ograniczasz liczbę przyjmowanych pacjentów, aby chronić ich zdrowie, możesz uzupełnić ją wizytami z zakresu medycyny zdalnej.

5. Zmniejszenie liczby odwołań i niestawiennictw

Odwołane wizyty w ostatniej chwili i pacjenci, którzy nie pojawiają się na umówionych wizytach, zdecydowanie wpływają negatywnie na wyniki finansowe i sprawiają, że wyniki pacjentów są mniej korzystne. Umawianie wizyt w ramach medycyny zdalnej pozwala wyeliminować wiele z tych problemów. O wiele łatwiej jest wskoczyć na wizytę, ponieważ można pominąć dojazd i poświęcić mniej czasu na pracę.

6. Zadbaj o pacjentów i ich zadowolenie

To bardzo ważne, aby Twoi pacjenci byli zadowoleni. Oferowanie tej usługi, zwłaszcza w obliczu pojawiającej się konkurencji nastawionej na wygodę, może zwiększyć szanse na zatrzymanie i zaangażowanie pacjentów. Jest to lepsze doświadczenie, ponieważ pacjenci mogą uniknąć czekania w poczekalni, a także ryzyka COVID związanego z wizytami osobistymi.

Podsumowując? Wdrożenie telemedycyny w Twoim gabinecie nie ma żadnych wad (za to wiele zalet). Nawet po ustąpieniu pandemii wielu pacjentów będzie chętnie korzystać z tej opcji ze względu na samą wygodę. W miarę rozwoju tej technologii powinna ona zyskiwać jeszcze więcej pochlebnych opinii zarówno wśród pacjentów, jak i świadczeniodawców. Jeśli korzystałeś już z telemedycyny, jak się u Ciebie sprawdza?

Czy jesteś gotowy, aby zrobić kolejny krok z telemedycyną? Zadzwoń do firmy Ironmark już dziś, a my możemy Ci pomóc.