Najlepsze praktyki nawigacji na stronie internetowej w 2022 r.

News

Źle zaprojektowana nawigacja oznacza źle zaprojektowaną stronę internetową - co ma duży wpływ na ogólny sukces Twojej organizacji. Kto ma czas na to, aby męczyć się z szukaniem numeru telefonu, który jest ukryty na stronie - lub przeskakiwać ze strony na stronę w poszukiwaniu informacji o lokalizacji i godzinach otwarcia sklepu? Jeśli Twoja strona jest jednym z Twoich głównych narzędzi generowania leadów, zbudowanie inteligentnej, intuicyjnej nawigacji na stronie jest jedną z najważniejszych strategii, jakie możesz wdrożyć dla witryny. Jako produkt doświadczenia użytkownika (UX) i projektu interfejsu użytkownika (UI), wpływa na sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z Twoją witryną i jak wizualizują to, co zawiera Twoja strona - i może to stanowić różnicę między użytkownikiem a odwiedzającym, który się nie angażuje.

Zebraliśmy kilka najbardziej efektywnych praktyk optymalizacji nawigacji na stronie. Są one łatwe do wdrożenia i natychmiast przynoszą rezultaty. Oto jak możesz stworzyć lepsze zaangażowanie, przechwycić więcej leadów i ostatecznie wygenerować więcej biznesu dla swojej firmy.

  • UX kontra UI: Krótkie wprowadzenie
  • Najlepsze praktyki dotyczące nawigacji na stronie internetowej
    • Skup się na kolejności menu
    • Podkreśl pasek nawigacyjny
    • Dodaj pasek wyszukiwania
    • Skonfiguruj link do strony głównej
    • Użyj drogowskazów
    • Stwórz super stopkę
    • Zadbaj o dostępność
    • Niech wszystko będzie proste
    • Wyróżniaj się linkami
    • Myśl o responsywności/mobilności
  • Zoptymalizuj swoją nawigację

UX kontra UI: Krótkie wprowadzenie

UI odnosi się do ekranów, przycisków, ikon, przełączników i innych elementów wizualnych, z którymi użytkownik wchodzi w interakcję na stronie, w aplikacji lub na urządzeniu elektronicznym. Obejmuje on wybór kolorów, układ i elementy projektu. UX to ogólne doświadczenie użytkownika, obejmujące architekturę strony i nawigację, co ostatecznie wpływa na to, jak odwiedzający czuje się na stronie, w aplikacji lub na urządzeniu elektronicznym. Chociaż te dwa projekty są różne, będziemy przyglądać się obu podczas omawiania najlepszych praktyk nawigacji na stronie internetowej, ponieważ oba mają na nie wpływ.

Najlepsze praktyki dotyczące nawigacji na stronie internetowej

Ta lista wyszczególnia niektóre z najbardziej efektywnych sposobów optymalizacji nawigacji dla użytkowników:

  • Skup się na kolejności menu: Dzięki menu, ustawiasz cyfrową mapę drogową dla odwiedzających. Pamiętaj, aby zaplanować kolejność menu w taki sposób, aby logicznie poprowadzić użytkowników przez lejek, który zachęci ich do poszukiwania dalszych informacji, podania danych kontaktowych, dokonania zakupów lub wykonania innej czynności. Jeśli podczas planowania menu będziesz myślał jak Twój potencjalny klient, możesz opracować najbardziej intuicyjną ścieżkę, która doprowadzi go do tych celów.
  • Podkreśl główny pasek nawigacyjny: Znalezienie głównego paska nawigacyjnego nie powinno być trudne. Zazwyczaj znajduje się on na górze lub jest wyłożony po prawej lub lewej stronie. Spróbuj utrzymać go w tych standardowych miejscach i znajdź sposób na wyróżnienie go kolorem lub innym elementem projektu. Strony, które są zbyt zajęte i zasłaniają pasek nawigacyjny są zbyt zajęte, kropka!
  • Umieść pomocniczą nawigację: Bardzo ważne jest umieszczenie lepkiej nawigacjipomocniczej z najważniejszymi wezwaniami do działania (CTA), takimi jak Donate, Shop, Order Now, Work with Us i innymi. Spraw, aby Twoje CTA wyróżniały się i przyciągały uwagę użytkownika. Ważne jest, aby nawigacja była "lepka", dzięki czemu pozostanie w tym samym miejscu na górze podczas przewijania strony i pozostanie na pierwszym miejscu w pamięci użytkowników poruszających się po witrynie.
  • Dodaj pasek wyszukiwania: Prawdopodobnie miałeś doświadczenie, kiedy szukałeś na stronie jakiegoś konkretnego fragmentu informacji i nadal nie byłeś w stanie go znaleźć po przewinięciu kilku stron. Pasek wyszukiwania rozwiązuje ten problem błyskawicznie (poniżej 5 sekund), dostarczając strony z istotnymi informacjami. Dodaj go w miejscu, które jest zawsze widoczne, aby użytkownicy nie musieli "szukać" paska wyszukiwania! Prawy górny róg to standardowa nieruchomość.

Ważne wskazówki: Nie ustawiaj wyszukiwania na poziom tolerancji błędów równy zero, ponieważ wszelkie błędy w pisowni lub literówki nie będą pasowały do Twoich słów kluczowych, a zatem nie przyniosą wyników. Niski poziom tolerancji błędów działa dobrze. Pasek wyszukiwania powinien również produkować najbardziej popularne terminy wyszukiwania, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że odwiedzający znajdzie swoje informacje.

  • Ustaw swój link do strony głównej: Może być łatwo zgubić się w witrynie, a zamiast wymagać od użytkownika ciągłego klikania strzałki wstecz, aby powrócić do strony głównej, zapewnij szybki skrót za pomocą linku strony głównej na swoim logo, który idealnie znajduje się na każdej stronie, zwykle w lewym górnym rogu.
  • Używaj drogowskazów: Książki mają rozdziały, które pozwalają ci wiedzieć, gdzie jesteś. Strony internetowe mają nazwy stron, które mogą być podświetlone lub powiększone, gdy na nich jesteś. Mają też okruszki chleba, czyli linie, które pokazują wątek nawigacyjny, np. "Strona główna > Usługi > Konsultacje ogrodnicze". Każde słowo jest klikalne, aby użytkownicy mogli łatwo nawigować poza swoją sekcję. Aby ułatwić użytkownikom odnalezienie drogi, umieść inne drogowskazy, takie jak etykiety i wezwania do działania na przyciskach, obrazach, tekście i wszelkich ikonach, które odsyłają do innych stron - tak, aby użytkownicy zaufali linkom i zrozumieli, dokąd zmierzają.

Ważna wskazówka: Ponadto, zamiast wymyślać koło na nowo, możesz ponownie wykorzystać wspólne projekty nawigacyjne, takie jak paski nawigacyjne, które wyglądają znajomo dla Twoich użytkowników.

Powiązane: 7 Emerging Trends in Web Design & Development.

  • Stwórz super stopkę: W przypadku stron z dużą ilością informacji, stopki świetnie sprawdzają się w gromadzeniu ważnych linków. Możesz również przenieść ikony mediów społecznościowych na dół, aby nie rozpraszały uwagi użytkowników.
  • Zadbaj o dostępność: Zbudowanie dostępnej strony internetowej jest dobre dla wszystkich - nie tylko dla tych, którzy mają upośledzenia audio lub wizualne albo problemy z drobnymi umiejętnościami motorycznymi. Podstawowe zasady dostępności pozwalają na jasną, logiczną nawigację i komunikację. Zadbaj o to, by linki były łatwe do odczytania i kliknięcia za pomocą klawiatury i czytników tekstu.

Ważna wskazówka: Kiedy projektujesz swoją stronę pod kątem dostępności, wyszukiwarki takie jak Google również zwracają na to uwagę i zwiększają Twoje rankingi. Aby poznać więcej najlepszych praktyk, sprawdź nasz przewodnik "Jak projektować pod kątem dostępności".

  • Zachowaj prostotę: Jak każdy dobry projekt, świetne strony są proste. Nie przeładowuj ich pozycjami menu. Utrzymuj menu główne na poziomie siedmiu lub mniej pozycji i staraj się minimalizować rozwijane menu. Staraj się nie tworzyć zbyt wielu poziomów nawigacji, ponieważ każde kolejne kliknięcie wymaga inwestycji czasu. Używaj treści i języka, które są jasne i zwięzłe, i zawsze utrzymuj projekt i układ spójny i czysty.
  • Spraw, aby linki wyróżniały się: Podkreślaj, zmieniaj kolor lub dynamicznie zmieniaj linki, aby odwiedzający wiedzieli, które linki są klikalne. Po odwiedzeniu linku, zmień jego kolor, aby wiedzieli, na co kliknęli.
  • Myśl responsywnie/mobilnie: Ponieważ 58 procent odwiedzających korzysta z telefonu do przeglądania strony, będziesz potrzebował, aby była ona responsywna do tego formatu, co oznacza, że pasek menu zmienia się w kształt "hamburgera" z trzech linii, a strona formatuje się dla telefonu. Dzięki tym wskazówkom uczyń swoją stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych.

Zoptymalizuj swoją nawigację

Pomagaliśmy firmom w przerabianiu istniejących i uruchamianiu nowych stron, zawsze optymalizując je pod kątem konkretnych celów. Wdrażając najlepsze praktyki w zakresie nawigacji, zbudowaliśmy strony, które nie tylko dobrze funkcjonują, ale także są przyjemne w użytkowaniu. Chcesz zobaczyć, co odświeżenie lub odnowienie może zrobić dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać bezpłatną konsultację. Strona internetowa z inteligentną mapą drogową to plan na sukces.