Reklama w wyszukiwarkach: Jak sprawić, by aktualizacja BERT działała na Twoją korzyść

News

Zrozumienie świata wyszukiwań w Google może być kluczowym elementem sukcesu marketera. Niedawne wdrożenie przez Google BERT, jednej z najbardziej znaczących aktualizacji algorytmu w ciągu ostatnich pięciu lat, spowodowało znaczące zmiany w wynikach zapytań użytkowników. Zrozumienie, czym jest BERT i jak może wpłynąć na strategie marketingowe, będzie miało kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu firmy w wyszukiwarce.

Strategie BERT:

Podobnie jak w przypadku wszystkich aktualizacji algorytmów Google, celem BERT nie jest szkodzenie poszczególnym witrynom ani przynoszenie korzyści innym. BERT został stworzony, aby dokładniej i skuteczniej dopasowywać zapytania użytkowników do pożądanych wyników wyszukiwania. Jednak w świecie reklamy i marketingu, BERT reklamy w wyszukiwarkach może mieć znaczące konsekwencje. Reklamy będą teraz musiały być jeszcze bardziej szczegółowe, aby przekonać Google, że ich materiały są istotne i powinny pojawiać się wraz z bardziej szczegółowymi wynikami organicznymi. Aby lepiej zoptymalizować reklamę w wyszukiwarce BERT i wykorzystać ją w płatnych wynikach wyszukiwania, spróbuj zastosować poniższe sugestie:

Licytowanie słów kluczowych

Bez względu na to, w jakiej branży działasz lub jaki jest Twój konkretny cel, upewnienie się, że wybierasz właściwe słowa kluczowe ma kluczowe znaczenie dla sukcesu reklamy w wyszukiwarkach. Ponieważ Google patrzy teraz na ogólne intencje stojące za długimi wyszukiwaniami konwersacyjnymi, marketerzy muszą zacząć odchodzić od tworzenia materiałów opartych na słowach kluczowych i przesunąć się w kierunku dostarczania bardziej wszechstronnych treści. Zamiast skupiać się na konkretnych słowach kluczowych, BERT pomoże teraz Google skupić się na kontekście całego zapytania i przetwarzać konkretne słowa kluczowe wraz z przyimkami i słowami je otaczającymi. Aby wyprzedzić konkurencję, należy tworzyć wyraźne, naturalne treści ukierunkowane na wszystkie słowa kluczowe z długiego ogona. Pomoże Ci to w utrzymaniu pozycji w rankingu i jednocześnie pozwoli wyprzedzić konkurencję.

  • Przykład: Aby odnieść większy sukces, marketerzy muszą tworzyć treści w taki sposób, aby rozwiązać problem użytkownika lub odpowiedzieć na jego zapytanie, a nie tylko dopasować je do konkretnych słów, które wpisał w wyszukiwaniu. Dlatego tak ważna będzie spójna i znacząca obecność na niemarkowych słowach kluczowych.

Struktura reklam i grupowanie

Przed wprowadzeniem BERT ważne było, aby kampania zawierała określoną strukturę i grupowanie reklam, które ograniczałyby się do określonej liczby słów kluczowych istotnych dla strony docelowej i poszczególnych reklam, a wszystkie reklamy były ze sobą powiązane. Jednak po wprowadzeniu BERT należy pamiętać, że istotna będzie struktura całego zdania, a nie tylko poszczególnych słów kluczowych. Ostatnie wyniki pokazują, że najlepsze wyniki wyszukiwania uzyskują zapytania typu long-tail, nie związane z marką, o długości powyżej pięciu słów. Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla struktury kampanii jest utworzenie nowych grup reklam dla tych nowo zidentyfikowanych terminów.

Related Post: Zrozumienie najnowszej aktualizacji Google: Poznaj BERT

Jak wyświetlane są reklamy:

Głównym celem Google jest zapewnienie wysokiej trafności treści, nawet w przypadku typów płatnych reklam, które są wyświetlane. Dlatego im bardziej trafna reklama, tym większe prawdopodobieństwo, że Google ją polubi i umieści wyżej. Jeśli masz słabą reklamę, nadal będziesz mógł wykupić dla niej najwyższe miejsce. Będzie to jednak kosztowało Cię dużo pieniędzy. Przed BERT, tworząc reklamę, najpierw wybierałeś zestaw słów kluczowych, które spowodują wyświetlenie reklamy, gdy ludzie będą szukać w Internecie i będą używać tych słów w swoich wyszukiwaniach. Teraz, po wdrożeniu BERT, zespoły marketingowe będą musiały tworzyć materiały, które są użyteczne i istotne dla konkretnego użytkownika, dostosowując swoje materiały nie tylko do tekstów reklam. W szczególności, marketerzy będą musieli zwiększyć głębokość i szczegółowość swoich treści, co sprawdzi się w przypadku zapytań zawierających więcej niż trzy słowa. Doskonałym sposobem na opanowanie tej struktury jest skupienie się na ogólnych intencjach konsumenta poprzez przyjrzenie się słowom kluczowym i tematom wyszukiwania konwersacyjnego. Ta technika pomoże marketerom połączyć się z właściwą treścią i na tej podstawie budować materiały reklamowe.

  • Przykłady:
    • PRZED BERT: Wyszukiwanie "najlepsze witaminy dla wegetarian" i "najlepsze witaminy dla wegan" spowodowałoby wyświetlenie tej samej reklamy.
    • AFTER BERT: BERT przeanalizuje wszystkie słowa w zdaniu i zdecyduje, że te dwa zapytania nie są powiązane, a Twoja reklama pojawi się tylko w jednym z nich.
    • PRZED BERTEM: Przy wyszukiwaniu "czy estetycy dużo stoją w pracy?" Google zazwyczaj podawałby wyniki wskazujące na różne rodzaje pracy dla estetyków, ponieważ system Google myślałby, że "stać" to to samo co "stać samodzielnie".
    • PO BERT: Wyszukiwania dla "czy estetycy dużo stoją w pracy?" rozpoznają, że "stać" ma kontekst aktywności fizycznej i dadzą wyniki wskazujące, jakie są fizyczne wymagania stania jako estetyk.

Wnioski

W tej chwili aktualizacja BERT będzie miała wpływ na 10% wszystkich wyszukiwań w języku angielskim w USA. Jednak w miarę upływu czasu, Google będzie wprowadzać BERT do większej liczby języków i lokalizacji. Dlatego właśnie zespoły marketingowe powinny już teraz zacząć zmieniać sposób tworzenia treści, ponieważ przyniesie to firmie znaczące korzyści w przyszłości. Specjaliści, którzy chcą lepiej zrozumieć BERT lub chcą sprawdzić, jak ta zmiana wpłynie na ich konkretne treści marketingowe, mogą skontaktować się z firmą Ironmark już dziś. Nasi eksperci posiadają rozległą wiedzę na temat marketingu i z przyjemnością pomogą Ci przeprowadzić Cię przez tę nową aktualizację algorytmu.