Platformy mediów społecznościowych: Dostosowywanie treści do każdej platformy

News

Zarządzanie mediami społecznościowymi, dla siebie lub swoich klientów, może być trudne. Może być jeszcze trudniejsze, gdy zarządzasz kilkoma profilami na wielu platformach społecznościowych. Czasami wyzwaniem jest określenie, jaki typ postu będzie działał na każdej platformie społecznościowej, ponieważ każda z nich ma unikalne dane demograficzne, algorytmy i hashtagi. Ponadto z każdej sieci korzystają różne typy ludzi, dlatego ważne jest, aby dostosować swój przekaz do każdej grupy.

Oto kilka faktów na temat mediów społecznościowych, które warto wziąć pod uwagę:

  • Liczba ludności na świecie wynosiła 7,7 miliarda w kwietniu 2019 r. Facebook ma obecnie 2,45 miliarda użytkowników w trzecim kwartale 2019 roku. Jest to ponad jedna czwarta ludzi na naszej planecie.
  • Od 2019 r. prawie 90 proc. firm korzysta z marketingu w mediach społecznościowych.
  • Według Pew Research Center, siedmiu na dziesięciu Amerykanów korzysta z jakiejś formy mediów społecznościowych.

Już na podstawie samych liczb łatwo zrozumieć, dlaczego ważne jest, aby Twoja firma miała solidną obecność w mediach społecznościowych. Jednak równie ważne jest dostosowanie postów do każdej sieci społecznościowej. Dostosowanie treści do każdej z platform społecznościowych przynosi dwie główne korzyści. Po pierwsze, dostosowanie postów do platformy, na której będą one używane, sprawi, że każdy post będzie jak najbardziej organiczny w swoim przekazie. Po drugie, zmieniając swoje posty, zrobisz wrażenie zarówno na swoich klientach, jak i na marce, dla której pracujesz. Wysyłanie tego samego komunikatu na każdą platformę mediów społecznościowych jest bardzo proste, a przy odpowiednim planie możesz zrobić znacznie więcej.

Rodzaje treści w mediach społecznościowych dla każdej platformy

Najważniejszą rzeczą, jaką należy sobie uświadomić, jeśli chodzi o marketing w mediach społecznościowych, jest to, że to, co działa na jednej platformie, nie zawsze musi działać na innej. Najlepszą strategią jest dostosowanie każdego postu do demografii, stylu i charakteru każdej z sieci.

Poznaj każdą z platform mediów społecznościowych i dowiedz się, co one oferują. Kiedy jesteś gotowy do stworzenia postu, pomyśl o każdej platformie jako o unikalnym mechanizmie przekazu i staraj się unikać zamieszczania dokładnie tego samego komunikatu na wszystkich kanałach społecznościowych. Każdy kanał jest inny i ma swoje wady i zalety. Poniżej przedstawiamy różnice pomiędzy tymi kanałami oraz sposoby na odpowiednie zaplanowanie treści.

Facebook

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym. Stanowi największą konkurencję dla marki i dlatego trudniej jest na nim opracować właściwą strategię. Użytkownicy Facebooka szukają wartości i rozrywki. Oglądając Twoje treści, kierują się mentalnością przyjaciół i rodziny. Nie krępuj się podawać historii swoich postów na Facebooku, ponieważ masz swobodę w długości tekstu.

Twitter

Większość ludzi używa Twittera jako szybkiego sposobu na dowiedzenie się, co się aktualnie dzieje. Potrzebują szybkich wskazówek, wiadomości i ciekawych artykułów. Na Twitterze można opublikować tę samą aktualizację więcej niż raz, ponieważ aktualizacje pojawiają się szybko. Twitter jest również świetną platformą do obsługi klienta. Jeśli używasz Twittera do obsługi klienta, musisz koniecznie nawiązać kontakt z klientami i odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące usług i towarów oferowanych przez Twoją firmę. Wymaga to regularnego sprawdzania, czy ktoś wspomina o Tobie lub odpowiada na Twoje tweety. Tempo pracy na Twitterze jest bardzo szybkie, więc planując swoje treści, należy zastanowić się nad rodzajem odbiorców, którzy będą na nim przebywać.

Pinterest

Ludzie kreatywni uwielbiają Pinterest, dlatego ważne jest, aby tworzyć posty zawierające wspaniałe zdjęcia i instrukcje. Utwórz tablice skupiające się wokół głównych tematów związanych z Twoją firmą. Rozwijaj je, gdy znajdziesz więcej tematów, którymi mogą być zainteresowani Twoi klienci. Pinterest oferuje wspaniałe możliwości współpracy z innymi firmami w celu stworzenia tablic, które będą uzupełniać się wzajemnie. Jest to bardzo wizualna platforma i oczekuje się, że posty będą bardzo kreatywne i kolorowe.

Instagram

Podobnie jak Pinterest, Instagram jest siecią wizualną. Oferuje również możliwość dodawania filmów i efektów specjalnych. Upewnij się, że Twoje posty zawierają wysokiej jakości zdjęcia, które są związane z Twoją marką. Stwórz ton i osobowość wizualną, która pasuje do Twojej marki. Konsekwentnie stosuj filtry i efekty na zdjęciach, aby stworzyć wygląd i atmosferę, której będą oczekiwać Twoi zwolennicy. Pomyśl o swoich postach w serii dziewięciu zdjęć, ponieważ w ten sposób będą one wyświetlane po przejściu na Twój profil. Dziel się na Instagramie doświadczeniami związanymi z Twoją marką. Ludzie uwielbiają oglądać zdjęcia "zza kulis" lub rzadkie zdjęcia ludzi przy pracy, którzy robią ciekawe rzeczy. Bądź kreatywny!

LinkedIn

Nie jest zaskoczeniem, że ta sieć mediów społecznościowych skupia się na biznesie, ale wykorzystanie tej platformy w celu dotarcia do profesjonalistów nie ma sobie równych. Na tej platformie możesz tworzyć treści, które są unikalne dla określonej poddziedziny Twojej branży i kierować je właśnie do nich. Pamiętaj, że ludzie na LinkedIn są nastawieni na biznes lub poszukiwanie pracy, więc zachowaj profesjonalizm. Artykuły edukacyjne są bardzo pomocne w generowaniu zaangażowania, a filmy instruktażowe również okazały się skuteczne. Udostępnianie artykułów w grupach branżowych to świetny sposób na to, aby Twoje treści zostały zauważone, jeśli kierujesz się do określonej branży.

Zarządzanie kontami w mediach społecznościowych dla Twojej firmy może być dużym i zniechęcającym zadaniem. Jeśli szukasz więcej strategii lub nawet zwykłej pomocy w zakresie planu marketingowego w mediach społecznościowych, Ironmark jest tutaj, aby pomóc Ci uzyskać większe zaangażowanie i wpływ Twoich działań w mediach społecznościowych.