Jak dbać o ekologię przy drukowaniu produktów
Konsumenci i firmy stają się coraz bardziej świadomi tego, jak ich codzienne życie i zwyczaje zakupowe wpływają na naszą planetę. Firmy są coraz częściej sprawdzane pod kątem wpływu, jaki wywierają na świat. Firmy zdają sobie sprawę, że muszą stać się bardziej przyjazne dla środowiska. Oznacza to ponowne wykorzystanie i recykling materiałów, aby oferować produkty wykonane w sposób humanitarny i z niewielką ilością odpadów. Przez ostatnie kilka lat organizacje tworzyły własne plany zrównoważonego rozwoju. Mikroskop jest teraz skierowany na jeszcze więcej korporacji, ponieważ świat dostrzega ciągły wpływ zmian klimatycznych na biznes.
Trendy konsumenckie
Współczesny konsument jest konsumentem świadomym swojego wpływu na świat. Ludzie na całym świecie starają się robić to, co do nich należy, aby ograniczyć ilość odpadów i zmniejszyć swój ślad węglowy. W rzeczywistości 78% osób jest bardziej skłonnych do zakupu produktu, który jest wyraźnie oznaczony jako przyjazny dla środowiska. Ponad 80% uczestników badania Accenture uznało za "ważne lub bardzo ważne", by firmy projektowały produkty przyjazne dla środowiska. Zamiast rezygnować z produktów drukowanych i materiałów promocyjnych, warto zaoferować przyjazne dla środowiska alternatywy, które pomogą zwiększyć sprzedaż i stworzyć pozytywny wizerunek marki.
Powiązane: Przyjazne dla środowiska praktyki biurowe
Jak sprawić, by marketing oparty na druku był bardziej zrównoważony
Druk ma tak wiele zastosowań i w wielu sytuacjach nie można się bez niego obejść. Ponieważ firmy starają się być bardziej przyjazne dla środowiska, alternatywy dla tradycyjnego druku muszą być bardziej dostępne. Co to oznacza na dzień dzisiejszy? Oto kilka sposobów na to, jak sprawić, by marketing związany z drukiem był bardziej zrównoważony:
- Przestaw się na drukarki przyjazne dla środowiska
- Tusze sojowe i roślinne nie zawierają ropy naftowej, dzięki czemu łatwiej je poddać recyklingowi
- Dowiedz się więcej o tym, jak drukarnia podchodzi do kwestii zrównoważonego rozwoju i w jaki sposób będzie realizować Twoje zlecenie druku
- Zainwestuj w więcej produktów wielokrotnego użytku, takich jak ekologiczny papier. Jak podaje Business Insider, konsumenci są skłonni zapłacić więcej za produkty marki, która działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, niż za produkty jej konkurenta, który nie działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Druk może być lepszą opcją
Kiedy chcemy być bardziej ekologiczni, często spotykamy się z błędnym przekonaniem, że papier jest od razu opcją mniej przyjazną środowisku. Czy bardziej przyjazne dla środowiska jest czytanie gazety online, czy kupowanie jej papierowej kopii? Wyniki mogą Cię zaskoczyć. Wystarczy pomyśleć o energii potrzebnej do zasilania strony internetowej, która udostępnia gazetę w formie cyfrowej. Centra danych mają taki sam ślad węglowy jak przemysł lotniczy, zużywając trzy procent światowej energii elektrycznej i wytwarzając dwa procent wszystkich emisji gazów cieplarnianych. Gdyby Internet był krajem, zająłby piąte miejsce pod względem ilości zużywanej energii, plasując się tuż za Japonią. A co z energią elektryczną potrzebną do zasilania tabletu lub laptopa? Papier jest surowcem odnawialnym, a dzięki papierowi z recyklingu i tuszom przyjaznym dla środowiska odpowiedzialne drukowanie może być bardzo zrównoważone i może być nawet korzystniejsze dla środowiska niż cyfrowa alternatywa. Aktywne korzystanie z ekologicznych zasobów w drukowanych kampaniach marketingowych może pomóc w zmniejszeniu negatywnego wpływu na naszą planetę.
Papier przyjazny dla środowiska
Papier może pochodzić z drzew, ale nie oznacza to, że zawsze trzeba je ścinać, aby go wyprodukować. Według danych Agencji Ochrony Środowiska w 2018 r. wskaźnik recyklingu papieru wyniósł 68,2% i był wyższy niż w przypadku innych materiałów w stałych odpadach komunalnych. Niektóre firmy papiernicze wymagają mniejszej ilości zasobów do produkcji papieru, a amerykańskie celulozownie i papiernie informują, że wytwarzają dwie trzecie własnej energii przy użyciu biomasy i odnawialnych źródeł paliwa, takich jak biopaliwo z odpadów powstających w procesie produkcji papieru.
Zrównoważony druk sprawia, że marketing drukowany staje się przyjazną dla środowiska częścią strategii marketingowej. Obecnie firmy poligraficzne zaczynają działać w sposób bardziej zrównoważony, ponieważ rośnie zapotrzebowanie na druk ekologiczny. Myślące przyszłościowo firmy poligraficzne stale opracowują nowe, innowacyjne technologie, aby zmniejszyć swój ślad węglowy i w ten sposób przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Przed następnym projektem druku należy zapytać o działania sprzedawcy w zakresie druku przyjaznego dla środowiska, różne sposoby, w jakie sprzedawca może pomóc w zmniejszeniu ilości odpadów przy zamówieniach druku oraz o to, co robi, aby zmniejszyć swój ślad węglowy.
Jako lider w branży, firma Ironmark jest tutaj, aby pomóc Ci zarówno w zakresie druku, jak i marketingu cyfrowego. Porozmawiaj z nami już dziś o tym, jak możemy podjąć się realizacji Twojego kolejnego projektu drukarskiego. Opracujemy plan, który pomoże Twojej firmie wywrzeć wpływ bez większego śladu węglowego.
- 13 kwietnia 2022