Dlaczego gadżety reklamowe to inwestycja?
Osoby, które zastanawiają się nad gadżetami reklamowymi jako formą promocji swojej firmy nie ukrywają, że jest to rozwiązanie, które budzi pewne wątpliwości. Najpoważniejsze dotyczą tego, czy mówimy o inwestycji, która ma szansę na zwrot, nie bez znaczenia jest jednak i to, że nie zawsze wiadomo, jak rozliczać jej efektywność.
Co zatem warto wiedzieć na temat tego rodzaju rozwiązania?
Pierwszym zadaniem, jakie staje przed nami, jest odpowiedź na pytanie o to, czemu mają one właściwie służyć, dopiero bowiem, gdy odpowiemy sobie na nie będziemy mogli ocenić, czy jest to inwestycja, czy też koszt, którego zasadność potrafi budzić wątpliwości.
Za odwołaniem się do gadżetów reklamowych jako formy promocji przemawia szereg argumentów, jeden z najpopularniejszych mówi zaś o tym, że pozwalają one na uruchomienie zasady wzajemności u przyszłych klientów. Zasada ta działa w taki sam sposób, jak ma to miejsce w życiu codziennym, jeśli więc my kupujemy coś komuś, ten ktoś kupuje to nam. W perspektywie mamy więc na uwadze wzrost sprzedaży osobom, które otrzymały gadżety. Oczywiście, należy mieć świadomość tego, że zrealizowanie tak zdefiniowanego celu może zostać rozciągnięte w czasie.
Plusem gadżetów jest również to, że są nam one w stanie zapewnić widoczność. Okazuje się więc, że kontakt reklamowy może trafić nie tylko do osoby, która otrzymała od nas upominek, ale i do wielu osób z nią związanych. Zasada ta sprawdza się jednak przede wszystkim wówczas, gdy gadżet jest dobrze dobrany i starannie wykonany. Wcale nie mniej istotne wydaje się to, że wręczając odpowiednio dobrany gadżet możemy kruszyć lody, a jednocześnie jesteśmy w stanie podtrzymywać relacje z osobami, które już nam zaufały. Właśnie stali klienci często mają wrażenie, że są zaniedbywani i mniej istotni, a gadżet reklamowy jest w stanie udowodnić im, jak bardzo się mylą.
Nie można zapomnieć i o tym, że gadżety reklamowe dodają prestiżu firmie, która decyduje się na ich wręczanie. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że każdy upominek reklamowy ma swoją wartość estetyczną, użytkową i praktyczną. Trudno też nie zgodzić się z osobami, które przypominają, że sam komunikat, jaki umieszcza się na gadżecie reklamowym nigdy nie idzie spać, a tym samym nie trzeba w żaden sposób nim manipulować, aby działał. Tu warto podkreślić, że gadżety reklamowe znakomicie integrując.
Mając to na uwadze warto zastanowić się nad tym, czy ograniczać się do wręczania ich klientom, czy też uczynić z nich prezent również dla naszych pracowników. Warto się nad tym zastanowić z jednego jeszcze powodu – gadżety tego typu potrafią bowiem również wzbudzić szacunek.
- 12 września 2016