Wiodący dostawcy usług poligraficznych zwracają się w stronę urządzeń mobilnych

News

"Moje przesłanie dla Państwa jest takie, że żyjemy w cyfrowym świecie, a telefon komórkowy, urządzenie mobilne stało się dodatkiem, tak jak Państwa ręka..... Nadszedł czas dla dostawców usług, aby słuchać, uczyć się i korzystać z technologii mobilnych." W ten sposób Barb Pellow, dyrektor grupy Infotrends, rozpoczęła serię webinarów 2015 Xerox Business Development Webinar Series, "Mobile on the Move". Pellow poprowadziła sesję, do której dołączyło dwóch dostawców usług drukarskich i marketingowych, Mark Serbin, prezes, Serbin Print Marketing and Publishing, Sarasota, Floryda, oraz Jeroen van Druenen, dyrektor, Jubels b.v., Amsterdam, Holandia. Urządzenia mobilne stały się podstawowym środkiem łączącym świat cyfrowy i fizyczny, a mobilne aktywatory - takie jak mobilne kody kreskowe, tagi NFC (near field communications) i rozszerzona rzeczywistość (augmented reality) - wnoszą do druku dodatkową wartość. Wartość ta obejmuje 100-procentową możliwość śledzenia wyników mobilnych elementów kampanii oraz wyższe wskaźniki odpowiedzi. Pellow powołuje się na ostatnie badania, które wykazały, że wyniki kampanii marketingowych w druku wzrosły o 27%, gdy dodano do nich stronę internetową lub pocztę elektroniczną, o 37%, gdy dodano do nich oba te elementy, oraz o 45%, gdy dodano do nich elementy mobilne.1 Oto fragmenty interaktywnej dyskusji Pellowa z dwoma dostawcami usług marketingowych. P: Dlaczego urządzenia mobilne są ważne dla Waszej firmy? Serbin: Widzimy ciągłe dowody na to, że zintegrowane kampanie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i komunikacji międzykanałowej dają naszym klientom lepsze ROI i wskaźniki odpowiedzi. To sprawia, że oni są zadowoleni, a my szczęśliwi - więc to się samo napędza. van Druenen: Zamyka to lukę między online a offline i sprawia, że druk staje się bardziej istotny, a to dzieje się właśnie teraz. Trzeba mieć możliwości mobilne. P: Jakie umiejętności są wymagane? Czy trzeba było dodać jakieś umiejętności lub przemeblować personel? Serbin: To wszystko jest pracą ze zmiennymi danymi, więc bardziej zaangażowaliśmy się i przeszliśmy więcej szkoleń w zakresie wszystkiego, co XMPie ma do zaoferowania, takich jak kody QR i mapy. Mamy czterech pełnoetatowych grafików, którzy doskonale radzą sobie z InDesignem, dział pocztowy, który wykonuje większość naszych prac związanych z danymi, i jedną osobę, która kieruje działem cyfrowym i mapuje dane do pre-pressu, tak aby wszystko się zgadzało. Jesteśmy na etapie nauki, uczymy się, jak przedstawiać lepsze rozwiązania naszym klientom. van Druenen: Wszystko zaczyna się od ludzi, którzy lubią swoją pracę i są zainteresowani tym, co mogą zrobić z nowymi technologiami, takimi jak spersonalizowane kody QR i nawigacja Google Maps. Trzeba dać pracownikom czas na zagłębienie się w programy, aby mogli odkrywać i znajdować ciekawe i interesujące rzeczy. A Ty chcesz, aby Twój zespół sprzedaży zadawał im pytania: czy możemy zrobić to, czy możemy zrobić tamto? Wtedy będą wspólnie pracować nad rozwiązaniami, co jest kluczowym czynnikiem sukcesu. P: Czy otrzymujesz jakieś prośby o połączenie AR lub kodów QR z wideo? Jakie są implikacje na przyszłość? van Druenen: Trzeba mieć umiejętności w zakresie wideo, a my ich nie mamy. Kupujemy je i są one zbyt drogie dla zwykłego marketingu bezpośredniego. Ale jeśli oferta ma duży potencjał ilościowy lub wartościowy, może to mieć sens. P: Jak radzicie sobie z komunikatorami, SMS-ami i aplikacjami typu What's App? van Druenen: Używamy komunikatorów tekstowych i z chęcią korzystamy z What's App i komunikatorów z Facebooka. To są imponujące dodatkowe kanały, które można wykorzystać, aby dotrzeć do klienta. P: Dokąd zaprowadzi Was technologia mobilna? Serbin: Na sam szczyt naszego rynku, naprawdę. Odróżnia nas to od innych drukarni komercyjnych. "Jeśli jesteś dostawcą usług w dzisiejszych czasach, to zmiany nie zachodzą, one przyspieszają" - podsumowuje Pellow. "Chodzi o uzyskanie tego klienta do rozmowy, a nie tylko kampania ... To nie jest jeden mediów lub innego rodzaju, ale synergicznie przy użyciu tych mediów, i to w czasie rzeczywistym, teraz komunikacji w świecie, w którym każdy klient jest dostrojony i włączony z urządzenia mobilnego". Aby wysłuchać powtórki z webinarium, kliknij tutaj. Należy również pamiętać o zapisaniu się na następną sesję z serii webinarów Xerox Business Development, która odbędzie się 10 czerwca i będzie dotyczyć "Pakowania: Dostawcy usług pomagają budować marki". W jaki sposób urządzenia mobilne pasują do Twojej oferty usług? - — 1 Z "Understanding Vertical Markets: Wymagania komunikacyjne przedsiębiorstw", InfoTrends 2012.