Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych

News

Napisany przez Matthew Parker Konsultant branży poligraficznej Kiedy ostatni raz rozmawiałeś z klientem o czymś innym niż praca? Prawdopodobnie rozmawiałeś z kilkoma klientami w ciągu ostatnich 24 godzin. Może prowadziłeś dla nich sprzedaż. Może miałeś do omówienia jakieś kwestie związane z produkcją. Ale kiedy ostatni raz rozmawiałeś o nich z klientem? Rozmawianie z klientami w ten sposób jest istotną częścią budowania skutecznej strategii w mediach społecznościowych. Dobre treści w mediach społecznościowych zależą od takich rozmów To najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, o jakich informacjach chcą usłyszeć Twoi potencjalni klienci. Staram się rozmawiać z co najmniej jednym klientem miesięcznie. Jedną z rzeczy, o które ich pytam, jest to, jakiego rodzaju informacji chcą lub regularnie poszukują. Najczęstszym tematem, który widzę na portalach społecznościowych firm poligraficznych, jest żargon techniczny. Ale czy to naprawdę interesuje Twoich klientów i potencjalnych klientów? Większość Twoich klientów nie jest zainteresowana czytaniem o tym! Oto studium przypadku Prowadziłem działania w mediach społecznościowych dla drukarni czasopism. Rozmawialiśmy z kilkoma ich klientami. Tematy, o których najchętniej chcieliby przeczytać to:

    Jak ułatwić sobie życie przy produkcji druku Jak przyspieszyć terminy reklamowe Jak zwiększyć wydajność stron Jak rekrutować dobrych sprzedawców

Żaden z tych tematów nie dotyczy druku technicznego. A spora część tych treści nie ma w ogóle nic wspólnego z drukiem. Jest to jednak to, o czym chcieli czytać ich klienci. Jeśli więc drukarnia dostarczyłaby tego rodzaju materiały, zaangażowałaby swoich potencjalnych klientów. Pokazaliby, że są w świecie swoich klientów. Niektórzy ludzie mogą uważać pomysł dostarczania tego rodzaju treści za przerażający. Jak więc stworzyć angażującą treść tego typu? Istnieją trzy sposoby na tworzenie treści dla Twoich strumieni mediów społecznościowych. Po pierwsze, możesz dostarczyć oryginalną treść. Możesz albo napisać je samemu, albo zaangażować kogoś innego do ich napisania. Będzie to równoznaczne z wysokiej jakości, oryginalnych treści dla Ciebie. Inni mogą uznać je za interesujące i zacząć rozpowszechniać je w swoich kręgach, co oznacza jeszcze większą widoczność dla Ciebie. Jednakże, może to być zarówno czasochłonne, jak i kosztowne, aby przejść tą drogą. Tańszą alternatywą jest korzystanie z treści innych osób. W sieci znajduje się już wiele odpowiednich treści. Najlepszym sposobem, aby znaleźć to skutecznie jest skonfigurowanie systemu social listening przy użyciu narzędzi takich jak Google Alerts. Więcej informacji na temat social listening znajdziesz na tym blogu. Jeśli zamieszczasz treści od innych, dobrą praktyką jest rozpoczęcie od napisania kilku własnych zdań wyjaśniających, dlaczego dzielisz się tą treścią lub co uznałeś za wartościowe. Jeśli napiszesz kilka zdań o tym, dlaczego prezentujesz daną treść, bardziej osobiście zaangażujesz czytelników. Niezależnie od tego, zawsze upewnij się, że podajesz oryginalne źródło. Jeśli jesteś w pośpiechu, można również udostępniać strumienie innych ludzi w mediach społecznościowych. Może to przybrać formę retweetów na Twitterze lub udziałów w aktualizacjach na LinkedIn, Facebooku i Google+. Jeśli monitorujesz strumienie mediów społecznościowych dobrych dostawców treści, znajdziesz wiele do udostępnienia. Niektórzy ludzie mogą mieć pewne obawy po przeczytaniu tego. Czy to wszystko nie wymaga czasu? Jeśli ustawisz odpowiednie systemy, tego typu działania muszą zajmować tylko 2-3 godziny tygodniowo. Upewnij się, że masz odpowiedni social listening i że używasz systemu planowania postów, takich jak bufor. Jednak ważne jest, aby upewnić się, że zostawisz trochę czasu w swoim harmonogramie mediów społecznościowych dla zaangażowania. Odpowiadając na komentarze od swoich zwolenników i docierając do nowych połączeń jest czas dobrze spędzony. Oto plan działania, który pozwoli Ci zacząć działać

    Podkreśl swoich idealnych klientów Poproś o 20-30 minut ich czasu, abyś mógł lepiej zrozumieć, jaki rodzaj treści byłby dla nich wartościowy i dlaczego Zdecyduj, w jaki sposób będziesz produkować treści, które zaangażują Twoich czytelników. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie oryginalnych treści z treściami udostępnianymi.

Upewnij się, że poświęciłeś dużo czasu na wywiad z klientem. Pamiętaj, że wszystko zaczyna się lub kończy na tym, co jest dla nich ważne. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w celu osiągnięcia wyników dla Twojej firmy:

    Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%? Jak stworzyć cieplejszych potencjalnych klientów dzięki mediom społecznościowym? Dlaczego powinieneś unikać sprzedaży w mediach społecznościowych? Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych

- Matthew Parker zajmuje się drukiem od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.