Jak znaleźć idealny gadżet reklamowy?
Praktyka honorowania klienta z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest nam znana już od wielu lat, nie da się przy tym zaprzeczyć, że od lat charakteryzuje się ona skutecznością.
Jedną z lepszych okazji na przekonanie się o tym są święta, nie tylko w czasie ich trwania należy jednak pamiętać o tym, że za skuteczny można uznać jedynie ten upominek, który został dobrany we właściwy sposób.
Taki gadżet nie tylko wspiera firmowe działania marketingowe, ale również w istotny sposób popycha je do przodu sprawiając, że firma z większą łatwością osiąga cele, jakie sobie wyznaczyła. Właśnie w tym momencie natrafiamy jednak na pierwszy poważny problem, musimy bowiem odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jak dobrać odpowiedni gadżet. Jeśli chcemy dobrze wywiązać się z tego zadania, powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, że zadanie gadżetów reklamowych nie ogranicza się do sprawienia radości klientowi. Wcale nie mniej istotne jest to, że upominek taki ma określone funkcje do spełnienia.
Często ma charakter symboliczny, w cenie niezmiennie znajdują się jednak również gadżety funkcjonalne. Tylko od nas zależy to, jakie rozwiązanie należy polecić klientowi. Upominki symboliczne to sygnał wysyłany klientowi, który stanowi najlepszy dowód na to, że o nim pamiętamy. Jeśli decydujemy się na gadżet funkcjonalny, nasze zamiary są bardziej złożone, w takiej sytuacji bowiem chcemy, aby odbiorca posługiwał się nim, a tym samym – mniej lub bardziej świadomie – informował osoby znajdujące się w jego otoczeniu o tym, że istnieje firma taka, jak nasza. Druga z opcji jest kusząca, wprowadzenie jej w życie wymaga jednak odpowiednich przygotowań.
Pierwszym krokiem powinno być więc zastanowienie się nad tym, czy istnieją takie rozwiązania, o których wiemy, że klient będzie z nich korzystał. Znakomicie sprawdzają się w takiej sytuacji rozwiązania innowacyjne, choć to właśnie funkcjonalność powinna być stawiana na pierwszym miejscu. Za idealną należy uznać przede wszystkim sytuację, w której klient za każdym razem, gdy sięgnie po gadżet, przypomni sobie o naszej firmie.
Tu pojawia się kolejne wyzwanie, skoro bowiem gadżet ma promować firmę, powinien pojawić się na niej jej logotyp. O jego umieszczeniu nie zapominają zresztą nie tylko firmy stosunkowo młode, ale i podmioty cieszące się renomą na całym świecie.
Innym ważnym elementem, którego nie powinniśmy pomijać jest profil naszej firmy. Jeśli upominek ma być odpowiednio zapamiętany, musi kojarzyć się z naszą firmą, nawiązywać w jakiś sposób do jej profilu, charakteru i oferty. Jeśli produkt będzie wysokiej jakości, nawet subtelny nadruk spełni przy tym swoje zadanie.
- 12 września 2016