Jak wybrać papier do następnego zadania drukowania

News

Wybór materiału papierowego może być trudny. Przeformułujmy to: wybór odpowiedniego materiału papierowego jest trudny. Jeśli nie jesteś ekspertem, nie wiesz, od czego zacząć.

Jak więc wybrać odpowiedni materiał papierowy do projektu drukowania? Oto podpowiedź: jest to bardziej skomplikowane niż wybór najdroższego dostępnego arkusza. Należy kierować się zasadą "papier przede wszystkim" i dokładnie rozważyć wiele aspektów, w tym trwałość materiałów, sugestie projektanta, kolor papieru (lub jego jasność) oraz budżet.

Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni papier

Nie możesz po prostu pójść do sklepu i wybrać pierwszy stos, jaki wpadnie Ci w oko. Przeciętny biały arkusz może być odpowiedni do niektórych zadań drukowania, ale niekoniecznie będzie pasował do Twojego. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników - pokrycie tuszem, wilgotność, partię papieru itp. Poniżej podajemy kilka wskazówek, które mogą mieć istotne znaczenie:

Dbaj przede wszystkim o papier

Papier nie może być tylko dodatkową atrakcją w procesie marketingowym. Gdy tylko powstanie wstępny projekt, należy zastanowić się, jaki rodzaj papieru wybrać. Pamiętaj, że wybór papieru ma kluczowe znaczenie dla ogólnego oddziaływania projektu. Poproś drukarnię o próbki papieru i zalecenia dotyczące celów projektu, a także pamiętaj o drukowaniu na różnych materiałach, aby zobaczyć rezultaty. Tusz inaczej układa się na różnych strukturach papieru, dlatego warto zobaczyć wydruki próbne na wybranym papierze.

Weź pod uwagę żywotność i sposób wykorzystania materiału

Czy jest to ulotka, którą zostawiasz w poczcie, czy broszura, którą chcesz rozprowadzić w kilku miejscach? Czy jest to coś, co klienci mają szybko wykorzystać, czy też chcesz, aby zostało na dłużej? Długość życia dokumentu i wymagana trwałość mogą pomóc w zawężeniu wyboru. To, w jaki sposób odbiorcy będą korzystać z dokumentu, może również zadecydować o tym, jak gruby i wytrzymały powinien być papier.

Przeczytaj: 6 unikalnych rodzajów papieru, których potrzebuje Twój marketing!

Weź pod uwagę postrzeganie marki

Zmysł dotyku pobudza postrzeganie marki w naszych umysłach. Pomyśl o tym, że czujesz prążkowaną fakturę wyjątkowej, grubej tkaniny - już sam jej ciężar wywołuje poczucie jakości. Tak samo jest z papierem. Jeśli Twoim celem jest poprawa postrzegania marki pod względem jakości, zwiększ gramaturę papieru. Papier o unikalnej fakturze lub niepowlekany może zdziałać cuda, jeśli chodzi o zwiększenie postrzegania marki jako wysokiej jakości.

Porozmawiaj z projektantem

Osoba odpowiedzialna za projekt będzie miała również coś do powiedzenia na temat procesu drukowania. Projektanci mogą zasugerować, jaki rodzaj papieru będzie najlepiej pasował do ich pracy. Czy błyszczący papier sprawi, że wydruk będzie bardziej stylowy? Czy potrzebny jest arkusz jedwabiu? Czy są jakieś zdobienia, które wymagają określonych rodzajów papieru? Projektant będzie wiedział, jak podnieść druk na wyższy poziom.

Wiedz, że nie każdy papier jest biały

"Biały" to pojęcie względne, jeśli chodzi o papier. Wybierz jasny papier, który sprawi, że Twój projekt będzie się wyróżniał, niezależnie od wybranego koloru. Należy jednak omówić z projektantem rodzaj papieru i upewnić się, że jasność, połysk i faktura zostały wzięte pod uwagę. Nawet jeśli jesteś zdecydowany na użycie konkretnego odcienia lub koloru, być może projektant będzie musiał wprowadzić pewne poprawki, aby upewnić się, że produkt końcowy będzie zgodny z założeniami.

Sprawdź, czy Twój budżet na to pozwala

Oczywiście, nie można ignorować czynnika finansowego. Mimo że możesz znaleźć idealny arkusz do drukowania, Twój budżet może się na to nie zgodzić. Możesz obniżyć wielkość zamówienia, ale w zależności od sposobu wykorzystania elementów, może to mieć wpływ na wyniki kampanii. Co zatem można zrobić?

Drukarnia może zaproponować wygodne i bardziej ekonomiczne alternatywy. Jeśli zależy Ci na określonym rodzaju jasności, ale nie możesz sobie na niego pozwolić, nieco ciemniejszy lub jaśniejszy papier może być tańszy. Nie wspominając o tym, że możesz nawet nie być w stanie dostrzec różnicy.

Dolna linia

Odpowiednio dobrane materiały papiernicze to doskonałe narzędzie, które wzbogaca strategię marketingową. Pomyśl o firmie, której przesłanie jest przyjazne dla środowiska i która używa papieru z recyklingu do swoich dokumentów i materiałów. To z pewnością przyniesie Ci uznanie potencjalnych klientów.

Najważniejsze jest to, aby starannie wybierać papier. Tak jak zastanawiasz się, jaki nagłówek zastosować i jakie elementy projektu, tak samo zwracaj uwagę na to, jaki arkusz pasuje do Twoich potrzeb. W firmie Ironmark oferujemy kompleksowe usługi drukarskie dla każdej firmy, zarówno dużej, jak i małej. Sprawdź nas, aby przekonać się, co możemy dla Ciebie zrobić.