Złamane środowisko marketingu wielokanałowego: Challenge or Opportunity?

News

W tej branży zawsze mówimy o rozszerzeniu usług marketingu wielokanałowego, ale jak wielu drukarzy wie, może to być trudne do sprzedania. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego, mimo że wielokanałowość jest oczywistym kierunkiem, w którym zmierzają marketerzy, być może pomoże Ci badanie przeprowadzone przez Lifecycle Marketing. Podczas dorocznej konferencji Direct Marketing Association w 2014 roku Lifecycle Marketing przebadał ponad 250 marketerów i stwierdził, że środowisko wielokanałowe jest bardzo podzielone. Dwadzieścia osiem procent marketerów zarządza relacjami z siedmioma lub więcej dostawcami technologii i usług w ramach swoich wielokanałowych działań marketingowych, a 21% spędza do 15 godzin każdego tygodnia na ich koordynowaniu. Mówimy tu o wielu kanałach. Ponad połowa badanych marketerów (52%) wykorzystuje co najmniej sześć kanałów outboundowych do komunikacji z klientami, a 21% korzysta z więcej niż dziesięciu. Lifecycle Marketing zauważył trend "mniej znaczy więcej" w kierunku korzystania z mniejszej liczby dostawców i 72% z nich korzysta z mniej niż sześciu. Mimo to - sześciu dostawców? To nie jest łatwe zadanie do koordynowania! Nie mówiąc już skutecznie porównać i ocenić wyniki, aby owinąć się do następnego razu. Sprzedaż w bardzo rozproszonym środowisku może być trudna, ale może też oferować możliwości. Jako MSP, możesz wykorzystać wiedzę na temat tego środowiska (i punktów bólu, które ono powoduje) na swoją korzyść. Podczas sprzedaży rozwiązań marketingu wielokanałowego, znajomość tych punktów bólowych może być doskonałym miejscem do rozpoczęcia rozmowy. Według badania, oto główne przeszkody, jakie marketerzy widzą w realizacji swoich celów marketingowych:

    Wielu dostawców technologii i dostawców usług, którzy nie potrafią się dobrze zintegrować (13%) Konieczność konsolidacji dostawców, aby móc osiągać cele (15%) Zbyt wielu dostawców do koordynacji (12%)

Jeśli oferujesz strategię marketingową i wielokanałową realizację pod jednym dachem, oferując zintegrowaną, skoordynowaną strategię marketingową, planowanie i realizację, to jest to świetne miejsce, aby zacząć zadawać pytania ... i oferować rozwiązania!